F Y
Z I K A
I S C E D 2
Vyučovanie
fyziky v 6. ročníku sa v školskom roku
2009/ 2010 realizuje podľa nového školského zákona 1 hodinu týždenne.
Charakteristika
predmetu
Základnou charakteristikou predmetu je hľadanie zákonitých
súvislostí medzi pozorovanými vlastnosťami prírodných objektov a javov, ktoré nás
obklopujú v každodennom živote. Porozumenie podstate javov a procesov si
vyžaduje interdisciplinárny prístup, a preto aj úzku spoluprácu s chémiou,
biológiou, geografiou a matematikou.
Okrem rozvíjania pozitívneho vzťahu k prírodným
vedám sú prírodovedné poznatky interpretované aj ako neoddeliteľná a
nezastupiteľná súčasť kultúry ľudstva. V procese vzdelávania sa má žiakom
sprostredkovať poznanie, že neexistujú bariéry medzi jednotlivými úrovňami
organizácie prírody a odhaľovanie jej zákonitostí je možné len prostredníctvom
koordinovanej spolupráce všetkých prírodovedných odborov s využitím
prostriedkov IKT.
Formy aktívneho poznávania a systematického bádania
vo fyzike sú si v metódach a prostriedkoch výskumnej činnosti príbuzné s ostatnými
prírodovednými disciplínami. Žiaci preto budú mať čo najviac príležitosti na
aktivitách osvojovať si vybrané (najčastejšie experimentálne) formy skúmania
fyzikálnych javov. Každý žiak dostane základy, ktoré z neho spravia prírodovedne
gramotného jedinca tak, aby vedel robiť prírodovedné úsudky a vedel použiť získané
vedomosti na efektívne riešenie problémov.
Pri výučbe je najväčšia pozornosť venovaná
samostatnej práci žiakov – aktivitám, ktoré sú zamerané na činnosti vedúce ku
konštrukcii nových poznatkov. Dôraz sa kladie aj na také formy práce, akými sú
diskusia, brainstorming, vytváranie logických schém a
pojmových máp a práca s informáciami.
Ukážku
z niektorých vyučovacích hodín si môžete pozrieť na nasledovných
fotografiách.
Meranie objemu kvapalnej
látky, zhotovenie modelu odmerného valca
|
|
|
|
|
Súťaž MODERNÁ ŠKOLA OBJEKTÍVOM
Fotografickú súťaž Moderná škola cez
objektív začiatkom septembra 2009 vyhlásila Agentúra Ministerstva školstva SR
pre štrukturálne fondy EÚ.
"Chcete sa stretnúť s ministrom
školstva SR, vyhrať digitálny fotoaparát a iné vecné ceny?"
Tak sa
zapojte do fotografickej súťaže Moderná škola cez objektív, ktorú pre Vás
pripravila Agentúra Ministerstva školstva SR pre štrukturálne fondy EÚ"-
takto sme motivovali žiakov našej školy, aby sa zapojili do súťaže a
odfotografovali našu Základnú školu na Mariánskej ulici, v Prievidzi, ktorá
bola úspešná so svojím projektom pod názvom "Kľúčové kompetencie a rozvoj
osobnosti žiaka".
Žiaci fotografovali na predmetoch:
fyzika, informatika a tvorba projektov. Do súťaže sme vybrali práce: Jakuba Straňaneka, Karin Balagovej, Mareka Sklenku, Mateja Mrenicu- zo 6.A triedy a Romana Janouška
z 3.B triedy.
Odborná komisia hodnotila 43 súťažných snímok v kategórii základné
školy a stredné školy. Fotografie
zachytávajú projekty realizované v programovom období 2007-2013 financované z
Európskeho sociálneho fondu cez operačný program Vzdelávanie.
Do výberu mohla byť zaradená maximálne 1 fotografia žiaka - autora
fotografie. Z našej školy sme do súťaže zaslali viac fotografií,
zachytávajúcich premenu tradičnej školy na modernú.
ajdôležitejšími kritériami pre
úspech bola nápaditosť a autentické zachytenie myšlienky úspešného projektu
školy. Účasťou v súťaži mali žiaci možnosť prezentovať prínos projektu pre
školu, ktorú navštevujú, z ich vlastného pohľadu. O tom, že vďaka projektom v
rámci premeny tradičnej školy na modernú sa škola stáva miestom inovovaných
foriem a metód vyučovania, svedčia aj zaslané fotografie žiakov.
Slávnostné odovzdávanie cien pre autorov víťazných fotografií,
ktorí získajú vecné odmeny (digitálny fotoaparát, knihy s fotografickou
tematikou), sa uskutočnilo dňa 12.11.2009 za účasti podpredsedu vlády a
ministra školstva SR Jána Mikolaja, v priestoroch sídla
agentúry. Súčasťou programu bola aj prezentácia úspešných projektov zástupcov
víťazných škôl a výstava vybraných fotografických prác.
V
kategórii základných škôl 2. miesto získal Matej Mrenica, zo ZŠ
Mariánska ul., Prievidza.
Víťaznú fotografiu si môžete pozrieť spolu s fotkami
z odovzdávania cien. Víťazovi blahoželáme a prajeme veľa vydarených
záberov do budúcnosti.
Ocenená fotografia |
Odovzdávanie cien |
|
|
Mgr.
Viera Jacková s ocenenými žiakmi |
Fyzika netradične - školský rok 2007/2008 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Víťazný tím |
ŠKOLSKÝ ROK 2006/2007 |
|
V rámci
vyučovania témy „Voľný pád“ dostali žiaci za úlohu dopraviť surové vajce
voľným pádom z prvého poschodia na betónový chodník tak, aby sa pri páde
vajce vôbec nepoškodilo. Každú triedu 6. – 9. ročníka reprezentovala trojica,
ktorá mala k dispozícii jedno vajce, toaletný papier, špajdle
a lepiacu pásku. Všetkým sa podarilo úlohu splniť. Chcete vedieť, ako to
prebiehalo? Pozrite si fotky.... |
|
|
|
|
|
|
|