F Y Z I K A         I S C  E D  2

 

Vyučovanie fyziky v 6. ročníku sa v školskom roku  2009/ 2010 realizuje podľa nového školského zákona 1 hodinu týždenne.

 

Charakteristika predmetu

 

Základnou charakteristikou predmetu je hľadanie zákonitých súvislostí medzi pozorovanými vlastnosťami prírodných objektov a javov, ktoré nás obklopujú v každodennom živote. Porozumenie podstate javov a procesov si vyžaduje interdisciplinárny prístup, a preto aj úzku spoluprácu s chémiou, biológiou, geografiou a matematikou.

Okrem rozvíjania pozitívneho vzťahu k prírodným vedám sú prírodovedné poznatky interpretované aj ako neoddeliteľná a nezastupiteľná súčasť kultúry ľudstva. V procese vzdelávania sa má žiakom sprostredkovať poznanie, že neexistujú bariéry medzi jednotlivými úrovňami organizácie prírody a odhaľovanie jej zákonitostí je možné len prostredníctvom koordinovanej spolupráce všetkých prírodovedných odborov s využitím prostriedkov IKT.

Formy aktívneho poznávania a systematického bádania vo fyzike sú si v metódach a prostriedkoch výskumnej činnosti príbuzné s ostatnými prírodovednými disciplínami. Žiaci preto budú mať čo najviac príležitosti na aktivitách osvojovať si vybrané (najčastejšie experimentálne) formy skúmania fyzikálnych javov. Každý žiak dostane základy, ktoré z neho spravia prírodovedne gramotného jedinca tak, aby vedel robiť prírodovedné úsudky a vedel použiť získané vedomosti na efektívne riešenie problémov.

Pri výučbe je najväčšia pozornosť venovaná samostatnej práci žiakov – aktivitám, ktoré sú zamerané na činnosti vedúce ku konštrukcii nových poznatkov. Dôraz sa kladie aj na také formy práce, akými sú diskusia, brainstorming, vytváranie logických schém a pojmových máp a práca s informáciami.

 

Ukážku z niektorých vyučovacích hodín si môžete pozrieť na nasledovných fotografiách.

 

Meranie objemu kvapalnej látky, zhotovenie modelu odmerného valca

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Súťaž MODERNÁ ŠKOLA OBJEKTÍVOM

 

Fotografickú súťaž Moderná škola cez objektív začiatkom septembra 2009 vyhlásila Agentúra Ministerstva školstva SR pre štrukturálne fondy EÚ.

 

"Chcete sa stretnúť s ministrom školstva SR, vyhrať digitálny fotoaparát a iné vecné ceny?"

Tak sa zapojte do fotografickej súťaže Moderná škola cez objektív, ktorú pre Vás pripravila Agentúra Ministerstva školstva SR pre štrukturálne fondy EÚ"- takto sme motivovali žiakov našej školy, aby sa zapojili do súťaže a odfotografovali našu Základnú školu na Mariánskej ulici, v Prievidzi, ktorá bola úspešná so svojím projektom pod názvom "Kľúčové kompetencie a rozvoj osobnosti žiaka".

Žiaci fotografovali na predmetoch: fyzika, informatika a tvorba projektov. Do súťaže sme vybrali práce: Jakuba Straňaneka, Karin Balagovej, Mareka Sklenku, Mateja Mrenicu- zo 6.A triedy a Romana Janouška z 3.B triedy.

Odborná komisia hodnotila 43 súťažných snímok v kategórii základné školy a stredné školy.   Fotografie zachytávajú projekty realizované v programovom období 2007-2013 financované z Európskeho sociálneho fondu cez operačný program Vzdelávanie.

Do výberu mohla byť zaradená maximálne 1 fotografia žiaka - autora fotografie. Z našej školy sme do súťaže zaslali viac fotografií, zachytávajúcich premenu tradičnej školy na modernú.

            ajdôležitejšími kritériami pre úspech bola nápaditosť a autentické zachytenie myšlienky úspešného projektu školy. Účasťou v súťaži mali žiaci možnosť prezentovať prínos projektu pre školu, ktorú navštevujú, z ich vlastného pohľadu. O tom, že vďaka projektom v rámci premeny tradičnej školy na modernú sa škola stáva miestom inovovaných foriem a metód vyučovania, svedčia aj zaslané fotografie žiakov.

Slávnostné odovzdávanie cien pre autorov víťazných fotografií, ktorí získajú vecné odmeny (digitálny fotoaparát, knihy s fotografickou tematikou), sa uskutočnilo dňa 12.11.2009 za účasti podpredsedu vlády a ministra školstva SR Jána Mikolaja, v priestoroch sídla agentúry. Súčasťou programu bola aj prezentácia úspešných projektov zástupcov víťazných škôl a výstava vybraných fotografických prác.

 

V kategórii základných škôl 2. miesto získal Matej Mrenica, zo  ZŠ Mariánska ul., Prievidza.

 

Víťaznú fotografiu si môžete pozrieť spolu s fotkami z odovzdávania cien. Víťazovi blahoželáme a prajeme veľa vydarených záberov do budúcnosti.

 

Ocenená fotografia

Odovzdávanie cien

 

 

 

 

 

Mgr. Viera Jacková s ocenenými žiakmi

                                                                      

 

Fyzika netradične - školský rok 2007/2008

 

 

 

 

 

 

Víťazný tím

 

 

ŠKOLSKÝ ROK 2006/2007

 

V rámci vyučovania témy „Voľný pád“ dostali žiaci za úlohu dopraviť surové vajce voľným pádom z prvého poschodia na betónový chodník tak, aby sa pri páde vajce vôbec nepoškodilo. Každú triedu 6. – 9. ročníka reprezentovala trojica, ktorá mala k dispozícii jedno vajce, toaletný papier, špajdle a lepiacu pásku. Všetkým sa podarilo úlohu splniť. Chcete vedieť, ako to prebiehalo? Pozrite si fotky....