Kritéria hodnoteniatriedach programu APROGEN

 

A  Hodnotenie vedomostí

 

a  Slovné hodnotenie je základom celého výchovno - vzdelávacieho procesu pre IND.

a  Žiaci dostávajú na konci školského roka slovné vysvedčenia, špeciálne pochvaly diplomy a certifikáty  za obhajobu ročníkových prác. Žiak s najlepšími výsledkami v triede dostáva symbolicky maskota projektu – sovu a je odfotený v galérii najlepších žiakov školy. Ďalších 5 žiakov za triedu  dostáva pochvalu triednym učiteľom a sú tiež odfotení na nástenku. 

a  Hodnotenie je osobnou vecou medzi učiteľom a žiakom.( výsledky testov, diktátov...)

a  Za splnenie úlohy žiak okrem slovného hodnotenia dostáva pečiatku,  nálepku, pochvalu, disk a podobne.

a  Pri nácvičných diktátoch a samostatnej práci v PZ  sa využíva princíp tzv. akceptačného hodnotenia. Pri kontrolných diktátoch sa využíva percentuálne hodnotenie a pri počte 0 -1 chýb žiak môže byť odmenený  pečiatkou, nálepkou a pod.

a  Štvrťročne sa v týchto triedach píšu úrovňové testy z hlavných predmetov SJ, M, kde sú  žiaci ohodnotení percentuálne podľa presne stanovených pravidiel.

a   Výsledkom všetkých nadobudnutých schopností a vedomostí žiakov je ich  záverečná    obhajoba ročníkových prác,  na ktorých začínajú pracovať v druhom polroku školského roka. Odovzdaním a obhájením práce končia školský rok a postupujú do ďalšieho ročníka.

a   Neoddeliteľnou súčasťou hodnotenia vedomostí a správania je ich sebahodnotenie.

a  Robí sa priebežne počas vyučovania, ale písomnou formou sa musí žiak ohodnotiť 2x do roka v SEBAHODNOTENÍ : vianočné,  koncoročné.

a  Štvrťročné hodnotenie žiaka ako špeciálny formulár je predkladaný na náhľad rodičom. Rodič si potom porovnáva ako sa dieťa zhodnotilo samo a ako ho hodnotí učiteľ.   

 

B  Hodnotenie správania

 

a  Základom sú pravidlá  školského poriadku a 5 základných pravidiel projektu, ktoré visia v každej triede a pracuje sa s nimi počas celého roka.

a  Pri ich nedodržaní sa riadime v triede „Dohodou“, ktorá je v bodoch rozpísaná na   nástenkách.

a  Okrem toho má každá trieda  zaužívaný svoj spôsob ocenenia žiakov, ktorí vzorne dodržiavajú všetky pravidlá slušného správania, a tak vzorne reprezentujú seba i triedu. Môžu to byť samolepky sovičiek, disky, tzv. drahé kamienky-kryštály, poklad a pod.

a  V  triedach sa správanie hodnotí denne, na konci týždňa, mesiaca, štvrťročne a na vysvedčení.