Prečo APROGEN
Počas 40 rokov jednotnej školy v našom školskom systéme
sa pristupovalo prakticky ku všetkým žiakom v škole ROVNAKO, a to
i napriek tomu, že sme už od narodenia individuálne odlišní. Vychádzalo sa
z premisy „všetkým rovnako – rovnakým dielom“ a zabúdalo sa na to, že
niektorí jedinci vyžadujú niečo naviac.
V 60 – rokoch prebehla skoro vo všetkých školských
systémoch, najmä v Európe, radikálna REORGANIZÁCIA. Začali sa otvárať
výberové triedy a školy so zameraním na matemetiku, prírodné vedy, šport,
jazyky, atď.
Napriek tomu zostávala bokom ešte veľká časť NADPRIEMERNE NADANÝCH ŽIAKOV – s VYSOKÝM VŠEOBECNÝM
INTELEKTOVÝM POTENCIÁLOM, ktorým sa nevenovala väčšia pozornosť. Tieto
Upozornenie odborníkov na to, že sa zanedbáva táto
najkvalitnejšia časť populácie, tvoriaca 3–5%, ktorá je považovaná za
strategické bohatstvo každej spoločnosti, viedlo k tomu, že sa potreba
starostlivosti o nadaných riešila aj na úrovni programového vyhlásenia
vlády.
Projekt starostlivosti o intelektovo nadané
Osobnostné
dimenzie intelektovo nadaných detí
& nadpriemerne vysoká úroveň
všeobecných rozumových schopností, často v kombinácii s vyhranenými
záujmami a schopnosťami v špecifickej oblasti( matematika,
biológia, zoológia, ...) |
& zvýšená citlivosť, istá
emocionálna a sociálna nevyrovnanosť |
& vynikajúca pamäť |
Intelektovo
nadané
-
okolo 3. – 4. roka sa naučia čítať písmená |
-
približne v 5. roku čítajú celé súvislé texty |
-
pracujú s číslicami, sčitujú, odčitujú (najmenej do 20), poznajú význam záporných hodnôt |
Systém
vzdelávania v programe APROGEN
V triedach
sa postupuje podľa platných učebných osnov. Učebné plány možno variovať podľa
potrieb.
Výučba
je obohatená o |
CUDZÍ
JAZYK ( 1. cudzí jazyk od 1.
ročníka + 2. cudzí jazyk od 5. ročníka) |
|
INFORMATIKU |
|
OBOHATENIE |
Ide
o SYSTÉM
CELODENNEJ STAROSTLIVOSTI, kde záujmové krúžky sú prispôsobené špecifickým
záujmom detí. V popoludňajších hodinách prebiehajú krúžky v rámci
činnosti ŠKD – napr. šachová logika, ekológia, LEGO, práca s počítačom,
spisovateľský krúžok a pod.