Ako
rodič zistí, či má intelektovo nadané dieťa?
J Vypytuje sa
J Je mimoriadne zvedavé
J je mentálne aj fyzicky
angažované
J jeho nápady sú neobvyklé
a originálne
J stále sa hrá a aj
tak dosahuje dobré výsledky
J diskutuje
o podrobnostiach a nejasnostiach
J je nad kolektívom alebo
mimo neho
J jasne dáva najavo svoje
pocity a názory
J už vie, pozná, má
vedomosti
J po 1 – 2 opakovaniach
látku dobre ovláda
J vytvára abstrakcie ,
úsudky
J preferuje starších, resp.
dospelých
J iniciatívne vytvára
projekty, navrhuje zmeny
J je proaktívne (snaží sa
riadiť, kontrolovať)
J teší ho poznávanie
a samostatné učenie
J je vynálezca, zlepšovateľ
J vie predvídať, tušiť,
odhadnúť
J vníma problém, rozoberá ho
a zdôvodňuje v komplexnosti
J nadšene a so
zanietením pozoruje
J je veľmi sebakritické
J odpovedá pohotovo, pričom
komentuje najmä to, čo sa VYMYKá Z KONTEXTU, RESP. STOJí IZOLOVANE
áNO?
FAPROGEN
Kritériá výberu
Výber
do tried projektu APROGEN je zohľadnený v dvoch
základných kritériách:
FDieťa musí byť vyšetrené
psychologicky – v CPPPaP
(Centrum
pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie)
najbližšie k miestu bydliska
a dosiahnuť stanovenú hodnotu IQ a medzinárodne platnú hranicu
nadania.
FDieťa musí dosiahnuť určitú
úroveň čítania, počítania a písania paličkovým písmom resp. i písaným
písmom.
Každé
dieťa sa zúčastní prijímacích pohovorov
& vedomostné
skúšky (cca 3 mesiace pred zaškolením)
& potvrdenie
úrovne celkového vývinu poznatkov a záujmov
& zistenie sociability a celkovej osobnostnej úrovne