Ako rodič zistí, či má intelektovo nadané dieťa?

J     Vypytuje sa

J     Je mimoriadne zvedavé

J     je mentálne aj fyzicky angažované

J     jeho nápady sú neobvyklé a originálne

J     stále sa hrá a aj tak dosahuje dobré výsledky

J     diskutuje o podrobnostiach a nejasnostiach

J     je nad kolektívom alebo mimo neho

J     jasne dáva najavo svoje pocity a názory

J     už vie, pozná, má vedomosti

J     po 1 – 2 opakovaniach látku dobre ovláda

J     vytvára abstrakcie , úsudky

J     preferuje starších, resp. dospelých

J     iniciatívne vytvára projekty, navrhuje zmeny

J     je proaktívne (snaží sa riadiť, kontrolovať)

J     teší ho poznávanie a samostatné učenie

J     je vynálezca, zlepšovateľ

J     vie predvídať, tušiť, odhadnúť

J     vníma problém, rozoberá ho a zdôvodňuje v komplexnosti

J     nadšene a so zanietením pozoruje

J     je veľmi sebakritické

J     odpovedá pohotovo, pričom komentuje najmä to, čo sa VYMYKá Z KONTEXTU, RESP. STOJí IZOLOVANE

áNO?  FAPROGEN

Kritériá výberu

 

Výber do tried projektu APROGEN je zohľadnený v dvoch základných kritériách:

 

FDieťa musí byť vyšetrené psychologicky – v  CPPPaP (Centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie) najbližšie  k miestu bydliska a dosiahnuť stanovenú hodnotu IQ a medzinárodne platnú hranicu nadania.

 

FDieťa musí dosiahnuť určitú úroveň čítania, počítania a písania paličkovým písmom resp. i písaným písmom.

 

Každé dieťa sa zúčastní prijímacích pohovorov

 

&    vedomostné skúšky (cca 3 mesiace pred zaškolením)

&    potvrdenie úrovne celkového vývinu poznatkov a záujmov

&    zistenie sociability a celkovej osobnostnej úrovne