Práca v triedach programu APROGEN v roč. 1. - 4.

 

ð      Ide o celodenný systém vzdelávania do 16.30 hodiny.

ð      Začíname rannými komunitami v rozsahu 15 min. pred vyučovaním s cieľom sociálno-emocionálnej adaptácie žiakov, ich stimulácie na podávanie čo najlepších výkonov  počas vyučovania a navodenie vhodnej atmosféry pred vyučovaním.

ð      Vyučuje sa z klasických učebníc, ale hlavne zo špeciálnych pracovných zošitov a učebníc pre intelektovo-nadaných žiakov.

ð      Žiaci majú v rozvrhu viac hodín oproti klasickým triedam. Ich vyučovanie je už od prvej triedy obohatené o hodiny informatiky, anglického jazyka a špeciálneho predmetu – obohatenie. Neskôr im pribúdajú ešte ďalší cudzí jazyk - francúzština a práca s počítačom.

ð      Na hodinách má  každý žiak svoju samostatnú lavicu.

ð      V triedach je nižší počet žiakov vzhľadom  ku špecifikám, ktoré práca s intelektovo- nadanými žiakmi prináša.

ð      Uplatňuje sa individuálny prístup k žiakom so zreteľom na ich osobnosť a schopnosti.

ð      Vyučujúci uplatňujú na hodinách progresívne metódy a formy práce ako sú : objaviteľské, heuristické metódy, riešenie problémových úloh, prácu v skupinách, tzv. tímovú prácu, učenie pre život. Na hodinách sa pracuje s najmodernejšou audiovizuálnou technikou. Bežne sa pracuje s projektorom, PC,  interaktívnou tabuľou a internetom.

ð      U žiakov sa cielene podporuje a rozvíja ich tvorivosť, logické myslenie, učia sa  vedieť získať informácie z rôznych zdrojov, vedieť konzultovať, vystupovať, obhajovať svoj názor, ale aj rešpektovať svojich spolužiakov, vedieť sa ohodnotiť, ale  aj oceniť šikovnosť a úspech druhých.

ð      Nadstavbou vyučovania sú časté besedy so známymi osobnosťami, odborníkmi, návšteva knižnice, múzeí, exkurzie, turistické a poznávacie výlety, návštevy hradov, zámkov, jaskýň a pod.

ð      Neoddeliteľnou súčasťou vyučovania je príprava žiakov na rôzne matematické, literárne, ale aj iné súťaže, vypracovávanie projektov od jednoduchých individuálnych, cez skupinové, v dvojiciach, alebo tímové v rámci tried pri rôznych príležitostiach a s rôznym zameraním a obsahom.

ð      Žiaci sa zapájajú do najrozličnejších súťaží a dosahujú nemalé úspechy i v rámci Slovenska.

ð      V triedach je uplatňovaný systém slovného hodnotenia.  (pozri si tu)

ð      Hodnotenie vedomostnej úrovne žiakov v našich triedach podlieha tiež špecifickým pravidlám.  (pozri si tu)

ð       Pokračovaním vyučovania je polhodinová relaxácia a práca v krúžkoch.

 

Školský rok 2006/2007 na našej škole sa začal pre nás učiteľov, ale aj žiakov ERIŇÁKOV veľkým prekvapením. Vítali nás vynovené a čisto vymaľované chodby a triedy, teda priestory, v ktorých tento rok budeme tráviť väčšinu času. To nás naplnilo novou energiou. S radosťou sme sa pustili do výzdoby tried, aby sme mohli privítať našich nových ale aj „starých“ ERIŇÁKOV.

 

Čakala nás tiež nová učebňa, vybavená najmodernejšou technikou. Je v nej počítač pripojený na internet, nový dataprojektor, tabuľa na premietanie, ale aj  interaktívna tabuľa, s ktorou tento rok budeme intenzívne pracovať.

 

Takto upravené triedy  a chodby sú príjemným prostredím pre našich žiakov

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vyučovanie v triedach projektu neprebieha len v laviciach. Naši žiaci sú veľmi vnímaví, bystrí, šikovní, ale na druhej strane aj neposední. Vyučovacie hodiny sú preto plné rôznych aktivít, pri ktorých deti nemusia sedieť v laviciach. Na hodinách pracujú v skupinách, vo dvojiciach ale aj samostatne a tiež využívajú na hodinách výpočtovú techniku (počítač, dataprojektor a interaktívnu tabuľu).       

 

 

 

 

 

 

 

 

Hodnotenie vedomostí: je výlučne slovné a pre názornosť používame rôzne formy. Každý žiak má na nástenke svoje meno a stúpa k vrcholu s každou úspešnou prácou:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hodnotenie správania: základom je dodržiavanie pravidiel, ktoré visia v každej triede a pracuje sa s nimi počas celého roka.