Práca
v triedach programu APROGEN v roč. 1. - 4.
ð
Ide
o celodenný systém vzdelávania do 16.30 hodiny.
ð
Začíname
rannými
komunitami v rozsahu 15 min. pred vyučovaním s cieľom
sociálno-emocionálnej adaptácie žiakov, ich stimulácie na podávanie čo
najlepších výkonov počas vyučovania
a navodenie vhodnej atmosféry pred vyučovaním.
ð
Vyučuje
sa z klasických učebníc, ale hlavne zo špeciálnych pracovných zošitov
a učebníc pre intelektovo-nadaných žiakov.
ð
Žiaci
majú v rozvrhu viac hodín oproti klasickým triedam. Ich vyučovanie je už od
prvej triedy obohatené o hodiny informatiky, anglického jazyka
a špeciálneho predmetu – obohatenie. Neskôr im pribúdajú ešte ďalší cudzí
jazyk - francúzština a práca s počítačom.
ð
Na
hodinách má každý žiak svoju samostatnú
lavicu.
ð
V triedach
je nižší
počet žiakov vzhľadom ku
špecifikám, ktoré práca s intelektovo- nadanými žiakmi prináša.
ð
Uplatňuje
sa individuálny
prístup k žiakom so zreteľom na ich osobnosť a schopnosti.
ð
Vyučujúci
uplatňujú na hodinách progresívne metódy a formy práce
ako sú : objaviteľské, heuristické metódy, riešenie problémových úloh, prácu
v skupinách, tzv. tímovú prácu, učenie pre život. Na hodinách sa pracuje
s najmodernejšou audiovizuálnou technikou. Bežne sa pracuje
s projektorom, PC, interaktívnou
tabuľou a internetom.
ð
U žiakov
sa cielene podporuje a rozvíja ich tvorivosť, logické myslenie, učia
sa vedieť získať informácie
z rôznych zdrojov, vedieť konzultovať, vystupovať, obhajovať svoj názor,
ale aj rešpektovať svojich spolužiakov, vedieť sa ohodnotiť, ale aj oceniť šikovnosť a úspech druhých.
ð
Nadstavbou vyučovania sú časté besedy so známymi osobnosťami,
odborníkmi, návšteva knižnice, múzeí, exkurzie, turistické a poznávacie výlety,
návštevy hradov, zámkov, jaskýň a pod.
ð
Neoddeliteľnou súčasťou vyučovania je príprava žiakov na
rôzne matematické, literárne, ale aj iné súťaže, vypracovávanie projektov
od jednoduchých individuálnych, cez skupinové, v dvojiciach, alebo tímové
v rámci tried pri rôznych príležitostiach a s rôznym zameraním a obsahom.
ð
Žiaci sa zapájajú do
najrozličnejších súťaží a dosahujú nemalé úspechy i v rámci
Slovenska.
ð
V triedach
je uplatňovaný systém slovného hodnotenia.
(pozri si tu)
ð
Hodnotenie vedomostnej úrovne žiakov v našich triedach podlieha
tiež špecifickým pravidlám. (pozri si tu)
ð
Pokračovaním vyučovania je
polhodinová relaxácia a práca v krúžkoch.
Školský rok
2006/2007 na našej škole sa začal pre nás učiteľov, ale aj žiakov ERIŇÁKOV veľkým
prekvapením. Vítali nás vynovené a čisto vymaľované chodby a triedy,
teda priestory, v ktorých tento rok budeme tráviť väčšinu času. To nás
naplnilo novou energiou. S radosťou sme sa pustili do výzdoby tried, aby
sme mohli privítať našich nových ale aj „starých“ ERIŇÁKOV.
Čakala
nás tiež nová učebňa, vybavená najmodernejšou technikou. Je v nej počítač
pripojený na internet, nový dataprojektor, tabuľa na premietanie, ale aj interaktívna tabuľa, s ktorou tento rok
budeme intenzívne pracovať.
Takto upravené triedy a chodby sú príjemným prostredím pre
našich žiakov
|
|
|
|
|
|
Vyučovanie v triedach projektu neprebieha len
v laviciach. Naši žiaci sú veľmi vnímaví, bystrí, šikovní, ale na druhej
strane aj neposední. Vyučovacie hodiny sú preto plné rôznych aktivít, pri
ktorých deti nemusia sedieť v laviciach. Na hodinách pracujú
v skupinách, vo dvojiciach ale aj samostatne a tiež využívajú na
hodinách výpočtovú techniku (počítač, dataprojektor a interaktívnu
tabuľu).
|
|
|
Hodnotenie
vedomostí: je výlučne slovné a pre názornosť používame rôzne formy.
Každý žiak má na nástenke svoje meno a stúpa k vrcholu s každou
úspešnou prácou:
|
|
|
Hodnotenie
správania: základom je dodržiavanie pravidiel, ktoré visia v každej
triede a pracuje sa s nimi počas celého roka.